Sesja – Bitwa o Geonosis

 

Bitwa o Geonosis

Witamy w poradniku do sesji kantyny Galaxy – Bitwa o Geonosis. Sesja rozpoczyna się w roku 22 BBY, kiedy siły Zakonu Jedi udały się na Geonosis celem uratowania Senator Padme Amidali oraz Jedi Anakina Skywalkera i Obi-Wana Kenobiego, po tym jak odkryto, że Separatyści zbroją się i spiskują przeciwko Republice na pustynnej planecie, gdzie produkowane są masowo droidy bojowe i machiny wojenne. Separatyści pod wodzą Hrabiego Dooku aka Dartha Tyranusa zebrani na Arenie Petranaki przygotowują się do widowiska jakim ma być wykonanie wyroku śmierci na trójce skazanych, w tym samym momencie na Arenie zjawiają się Jedi pod wodzą Mace’a Windu celem oswobodzenia Jedi i Senator. Późniejszy etap bitwy to dodatkowe przybycie posiłków w postaci Armii Klonów pod dowództwem Mistrza Yody, który odebrał przygotowaną dla Republiki armię od Kaminoan na ich deszczowej planecie Kamino. Bitwa ta zdecyduje nie tylko o tym, czy uda się powstrzymać Separatystów i czy Republika przetrwa, ale także i o całym losie Galaktyki w najbliższych latach. Pewnym jest, że jeśli Hrabia Dooku albo większość z Jedi zginą to jedna lub druga strona będą bardzo dalekie od zwycięstwa w tym wybuchającym właśnie konflikcie.

 

Miejsca

Arena Petranaki

Pustynia skalista wokół Areny

Centrum dowodzenia Separatystów

Pustynia E’Y-Akh dzieląca Hangar od Areny

Hangar Dooku

 

Postacie Jedi/Republiki:


Mace Windu

Mace Windu jest Mistrzem Jedi o legendarnym statusie, będącym u szczytu swej potęgi i umiejętności. Pochodzący z Haruun Kal Mistrz jest potężny zarówno jeśli chodzi o potencjał mocy, jak i jeśli chodzi o umiejętności szermiercze. Jest twórcą formy walki znanej jako Vaapad, jest też Mistrzem Zakonu i osobą powszechnie uznawaną za najlepszego szermierza Zakonu, co powinno dać mu przewagę w razie gdyby doszło do jego pojedynku z Hrabią Dooku. Jego znaczenie w Zakonie ustępuje tylko znaczeniu Mistrza Yody, choć przez wielu to właśnie Windu uznawany jest za najlepszego z wojowników Zakonu. Jego zdolności i potęga spowodowały, że to właśnie on stanął na czele całej ekspedycji Jedi mającej na celu uratowanie Padme Amidali, Obi-Wana Kenobiego i Anakina Skywalkera. Teraz to właśnie na Windu jako na głównodowodzącym i najstarszym rangą Mistrzu na polu walki spoczywa odpowiedzialność za rezultat całej misji Jedi.

Poziom: 47
Rasa: Człowiek
Klasa: Jedi Warrior Master

Forma: Djem So 60, Ataru 60, Niman 60, Vaapad 100

Ekwipunek: Szata Jedi, Fioletowy miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 90
Sprawność – 45
Wytrzymałość – 55
Inteligencja– 15
Mądrość – 70

Umiejętności:

Przeczucie – 30
Dowodzenie – 30
Perswazja – 30
Gojenie Ran – 30
Spostrzegawczość – 30
Wigor – 30
Walka z bliska- 160

Wrażliwość na moc: Wysoka
Moce: Master Valor, Grip, Crush, Speed, Shatterpoints, Wave


Obi-Wan Kenobi

Obi-Wan Kenobi to rycerz Jedi o wielkim talencie i wielkich widokach na przyszłość, osoba spokojna, opanowana i potężna jednocześnie, uosabiająca w sobie wiele klasycznych cech Jedi. Jako były uczeń Qui-Gon Jinna przypadła mu rola nauczyciela Anakina Skywalkera, który jest obecnie jego Padawanem. Obi-Wan jest dobrym mentorem i nauczycielem, choć jego uczeń często nie słucha się jego poleceń i stanowi trudny materiał na Padawana, jest jednak jednocześnie najzdolniejszym Jedi młodego pokolenia. Obi-Wan trafił na Geonosis śledząc Jango Fetta i separatystów, wpadł jednak w pułapkę i trafił do celi, a teraz razem ze swym Padawanem i Senator Amidalą ma zostać pożarty przez bestie Areny Petranaki. Pozbawiony miecza świetlnego Obi-Wan musi przetrwać, zwłaszcza, że to od jego sprytu i umiejętności szybkiego planowania zależy też w dużej mierze los Pani Senator i Anakina.

Poziom: 32
Rasa: Człowiek
Klasa: Jedi Weapon Master

Forma: Ataru 25, Soresu 35, Niman 15

Ekwipunek: Szata Jedi

Statystyki:

Siła – 45
Sprawność – 40
Wytrzymałość –28
Inteligencja – 15
Mądrość – 34

Umiejętności:

Perswazja – 28
Spostrzegawczość – 45
Wigor – 25
Walka z bliska – 70

Wrażliwość na moc: Średnia
Moce: Persuasion, Valor, Healing Trance

Anakin Skywalker

Anakin Skywalker to młody Jedi i Padawan Obi-Wana Kenobiego, przyjęty do Zakonu bardzo późno jak na obowiązujące standardy i pozostający uczniem nietypowym, bardzo niezależnym i wręcz nadambitnym oraz aroganckim. Ambicja Anakina ma jednak swoje silne podstawy, pozostaje on najpotężniejszym z młodych Jedi w Zakonie, z najwyższą liczbą midichlorianów we krwi w historii i potencjałem, który jeśli odpowiednio się rozwinie może w bliskiej przyszłości przyćmić większość Mistrzów Jedi. Jak na razie Skywalker jest jednak nadal wciąż niedoświadczony, zdradza też często cechy nieodpowiedzialności i lekkomyślności, taką lekkomyślnością była też z pewnością odważna, lecz głupia próba odbicia swego mistrza, Obi-Wana, która doprowadziła do schwytania jego i Padme Amidali przez Separatystów na Geonosis. Zdeterminowany by ocalić ukochaną Padme i pokonać Dooku Anakin zrobi jednak wszystko co tylko będzie mógł by przyczynić się wpierw – do przetrwania Padme i później do zwycięstwa Republiki.

Poziom: 25
Rasa: Człowiek
Klasa: Jedi Guardian

Forma: Djem So 15, Niman 30, Jar’Kai 15

Ekwipunek: Szata Jedi

Statystyki:

Siła – 40
Sprawność – 35
Wytrzymałość –20
Inteligencja – 30
Mądrość – 55

Umiejętności:

Przetrwanie – 20
Przeczucie – 30
Zdolność pilotażu – 30
Walka z bliska – 70

Wrażliwość na moc: Ekstremalna
Moce: Speed, Animal Friendship, Enhance Attribute

Sora Bulq

Sora Bulq jest Wequaayskim mistrzem Jedi o dużej reputacji i renomie w Zakonie Jedi, będąc uznawanym za jednego z najzdolniejszych i najlepszych szermierzy pośród wszystkich Jedi. Bulq uważa siebie – nie bez powodu – za mistrza wszystkich form walki mieczem świetlnym. Jego zdolności szermiercze zwróciły na niego uwagę Mace’a Windu, który zaproponował mu współtworzenie techniki Vaapadu, którą Bulq dobrze przy tej okazji poznał. Bulq jest mistrzem Jedi rozważnym, inteligentnym i potężnym, gnieździ się w nim jednak na razie bliżej nieodgadniona ciemność, która w bliskiej przyszłości może doprowadzić do jego upadku na ciemną stronę mocy. Jednak na razie jest to jeden z najpotężniejszych Jedi obecnych w drużynie uderzeniowej Mace’a Windu, który postara się ze wszystkich sił by zagrożenie Separatystów skończyło się jak najszybciej.

Poziom: 40
Rasa: Weequay
Klasa: Jedi Warrior Master

Forma: Shii-Cho 45, Makashi 45, Soresu 45, Ataru 45, Djem So 45, Niman 45, Vaapad 45, Jar’Kai 45

Ekwipunek: Szata Jedi, Niebieski miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 70
Sprawność – 45
Wytrzymałość – 40
Inteligencja– 12
Mądrość – 35

Umiejętności:

Przeczucie – 15
Gojenie Ran – 20
Spostrzegawczość – 25
Wigor – 25
Walka z bliska- 110

Wrażliwość na moc: Średnia
Moce: Cloak, Illusion, Persuasion, Valor

Ki-Adi-Mundi

Ki-Adi-Mundi to Cereański Mistrz Jedi (dawny Padawan Yody) z dużym doświadczeniem i poważaniem. Mundi zasiada w Radzie Jedi i mimo swojej wiekowości pozostaje jednym z najsprawniejszych szermierzy i wojowników jakich Zakon Jedi ma do zaoferowania. Jego podwójny mózg pozwala mu także o wiele szybciej reagować i myśleć niż większość przedstawicieli innych ras, Mundi jest też istotą bardzo stoicką i spokojną, charakteryzującą się wręcz logicznym myśleniem. Te wszystkie jego talenty z pewnością przydadzą się mu podczas zbliżającej się konfrontacji z Separatystami.

Poziom: 40
Rasa: Cerean
Klasa: Jedi Watchman

Forma: Ataru 60, Niman 30

Ekwipunek: Szata Jedi, Niebieski miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 60
Sprawność – 45
Wytrzymałość – 30
Inteligencja– 30
Mądrość – 45

Umiejętności:

Przeczucie – 15
Zdolność pilotażu – 20
Podstęp – 20
Dowodzenie – 25
Kamuflaż – 25
Przetrwanie – 25
Perswazja – 30
Gojenie Ran – 30
Spostrzegawczość – 30
Wigor – 30
Walka z bliska- 90

Wrażliwość na moc: Średnia
Moce: Valor, Healing Trance

Plo Koon

Plo Koon to Mistrz Jedi rasy Kel Dor pochodzący z Dorin. Koon jest potężnym Jedi, zarówno pod względem szermierczym jak i pod względem umiejętności mocy. W przeszłości odbył szkolenie u Baran Do, był też Padawanem słynnego Mistrza Jedi Tyvokki. Plo Koon jest osobą opanowaną, lecz zdecydowaną i o silnym poczuciu obowiązku i sprawiedliwości. Jego zdolność władania mieczem świetlnym jest uznana w Zakonie, podobnie jego niekonwencjonalne techniki mocy, takie jak błyskawice mocy, których użycie przez Kel Dora spotkało się już w przeszłości z krytyką ze strony Zakonu. W zbliżającym się boju Koon na pewno przyda się Jedi.

Poziom: 38
Rasa: Kel Dor
Klasa: Jedi Weapon Master

Forma: Ataru 50, Soresu 40

Ekwipunek: Szata Jedi, Niebieski miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 55
Sprawność – 50
Wytrzymałość – 40
Inteligencja– 20
Mądrość – 45

Umiejętności:

Wigor – 20
Spostrzegawczość – 30
Przeczucie – 45
Walka z bliska – 78

Wrażliwość na moc: Wysoka
Moce: Electric Judgment, Force Alter Environment, Deflection

Saesee Tiin

Saesee Tiin to Mistrz Jedi rasy Iktotchi o dużej renomie w Zakonie, będący też członkiem Rady Jedi. Tiin nigdy nie miał Padawana, jest Jedi małomównym i stroniącym od towarzystwa, posiada jednak dwa olbrzymie talenty. Pierwszym talentem Tiina jest pilotaż wszelkiego typu pojazdów, drugim – zdolność telepatycznego porozumiewania się. Tiin potrafi nawet nawigować w nadprzestrzeni przy wykorzystaniu telepatii, jest także doskonałym szermierzem i wojownikiem o wyjątkowej odporności na wszelkiego typu wysiłki – co zapewnia mu przynależność do jego rasy. Jako twardy wojownik jest kimś z kim należy się liczyć na polu walki.

Poziom: 38
Rasa: Iktotchi
Klasa: Jedi Weapon Master

Forma: Djem So 60

Ekwipunek: Szata Jedi, Zielony miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 45
Sprawność – 25
Wytrzymałość – 70
Inteligencja– 45
Mądrość – 40

Umiejętności:

Inżynieria – 40
Programowanie – 40
Reperowanie – 60
Zdolność Pilotażu – 70
Gojenie Ran – 70
Wigor – 70
Walka z bliska – 80

Wrażliwość na moc: Średnia
Moce: Protect, Instinctive astrogation, Crucitorn

Shaak Ti

Shaak Ti jest Mistrzem Jedi i członkiem Rady Jedi. Chłodna Togrucka Mistrzyni posiada wiele zdolności – jest wyjątkowo potężną mistrzynią jeśli chodzi o predyspozycje mocy, jest też zdolnym szermierzem i posiada doskonałą zdolność kamuflażu. Jest powszechnie uznawana za jedną z najpotężniejszych Jedi w Zakonie i na tytuł ten w pełni sobie zasłużyła. Jest też osobą o chłodnym umyśle i wyważonym sądzie, dzięki czemu trudno jest zbić ją z tropu czy wytrącić z równowagi. Jej udział w bitwie z pewnością pomoże Zakonowi.

Poziom: 35
Rasa: Togruta
Klasa: Jedi Sage Master

Forma: Ataru 40, Makashi 35

Ekwipunek: Szata Jedi, Niebieski miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 35
Sprawność – 40
Wytrzymałość – 35
Inteligencja– 10
Mądrość – 55

Umiejętności:

Gojenie Ran – 30
Wigor – 30
Podstęp – 45
Kamuflażu – 45
Walka z bliska – 70

Wrażliwość na moc: Wysoka
Moce: Plant Surge, Heal, Valor, Speed, Protection, Enhance Attribute, Control Pain

Kit Fisto

Kit Fisto to Nautolański Mistrz Jedi, który znany jest w Zakonie se swego entuzjazmu i jednoczesnego opanowania. Fisto głęboko wierzy, że Jedi powinien z optymizmem patrzeć w przyszłość, jest też jednocześnie Jedi, który doskonale wie na czym powinny polegać jego obowiązki i jest gotów oddać swe życie za Republikę. Jako mistrz Shii-Cho jest też doskonałym szermierzem – zwłaszcza w walce z wieloma przeciwnikami naraz -, posiada przy tym również niesamowity refleks i zdolność szybkiego myślenia a jego ruchy w walce zawsze są płynne i skuteczne – co czyni z niego bardzo niebezpiecznego przeciwnika.

Poziom: 35
Rasa: Nautolan
Klasa: Jedi Sage Master

Forma: Shii-Cho 60, Niman 20

Ekwipunek: Szata Jedi, Zielony miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 40
Sprawność – 50
Wytrzymałość – 30
Inteligencja– 10
Mądrość – 40

Umiejętności:

Gojenie Ran – 20
Wigor – 45
Przetrwanie – 45
Walka z bliska – 90

Wrażliwość na moc: Wysoka
Moce: Speed, Orb, Precognition, Protection Bubble

Aayla Secura

Aayla Secura to świeżo upieczona Twi’Lekańska Rycerz Jedi, która posiada znaczne umiejętności i talenta jak na swój młody wiek. Secura jest byłą Padawanką Mistrza Quinlana Vosa, miała też w przeszłości do czynienia z ciemną stroną mocy, a także z różnymi przeciwnikami co pozwoliło jej zahartować się w walce i nabrać niezbędnego doświadczenia. Jej spryt, inteligencja i umiejętności szermiercze pozwalają jej być jedną z najzdolniejszych z Rycerzy Jedi, to jej umiejętności spowodowały także, że została wybrana do Grupy Uderzeniowej Jedi, która udała się na Geonosis.

Poziom: 29
Rasa: Twi’lek
Klasa: Jedi Warrior Master

Forma: Ataru 35, Niman 35

Ekwipunek: Twi’lecki strój Jedi, Niebieski miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 30
Sprawność – 40
Wytrzymałość – 20
Inteligencja– 10
Mądrość – 38

Umiejętności:

Przetrwanie – 45
Wigor – 45
Perswazja – 45
Urok – 60
Walka z bliska – 70

Wrażliwość na moc: Średnia
Moce: Cloak, Valor, Blinding

K’Kruhk

K’Kruhk to Whipidzki Rycerz Jedi, były Padawan Lilit Twoseas i wyjątkowo uzdolniony i obiecujący przedstawiciel Zakonu. Pochodzący z długowiecznej i bardzo odpornej rasy K’Kruhk posiada kilka wyjątkowych zdolności, jego szkolenie pozwala mu też z powodzeniem posługiwać się mieczem świetlnym i podstawowymi technikami mocy. Pasowany na Rycerza tuż przed Bitwą K’Kruhk posiada istotne braki w doświadczeniu, które rekompensuje jednak jego pogodna i optymistyczna natura, za którą stoją także duże kompetencje i wyjątkowy spryt. Whipid pozostaje też bardzo inteligentnym i mądrym osobnikiem, prawdziwym filozofem pośród Jedi.

Poziom: 20
Rasa: Whipid
Klasa: Jedi Sentinel

Forma: Ataru 30, Niman 30

Ekwipunek: Szata Jedi, Zielony miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 25
Sprawność – 22
Wytrzymałość – 48
Inteligencja– 10
Mądrość – 22

Umiejętności:

Perswazja – 30
Wigor – 40
Walka z bliska – 40
Gojenie Ran – 120
Przetrwanie – 140

Wrażliwość na moc: Średnia
Moce: Persuasion, Healing Trance, Hibernation Trance, Protection Bubble, Heal

Postacie Separatystów:

Hrabia Dooku

Hrabia Dooku to były Mistrz Jedi, który zdecydował się opuścić Zakon i wkrótce potem dołączyć potajemnie do Zakonu Sithów, pod przewodnictwem Dartha Sidiousa, który nadał Dooku imię Dartha Tyranusa. Dooku jest potężnym Sithem, doskonałym szermierzem korzystającym z eleganckiej i śmiercionośnej formy Makashi oraz de facto przywódcą Separatystów, który przekazuje przywódcom tej frakcji wolę swego Pana – Dartha Sidiousa. Jako główny odpowiedzialny za budowę Armii Separatystów i przyszłą wojnę z Republiką Dooku musi zgładzić pojmanych Jedi i ewentualnie wszystkich innych, którzy przybędą im na ratunek. Ciemna strona mocy przejęła kontrolę nad tym niegdyś godnym i honorowym Jedi i teraz jest on śmiertelnym wrogiem całego Zakonu, a także poszczególnych Mistrzów, w tym jego byłego Mistrza – Mistrza Yody oraz Mistrza Windu. Dooku dopilnuje aby wola jego mistrza dopełniła się i aby rozpoczęły się Wojny Klonów.

Poziom: 47
Rasa: Człowiek
Klasa: Sith Lord

Forma: Makashi 100, Niman 40, Djem So 30

Ekwipunek: Szata Sith, Czerwony miecz świetlny, komunikator

Statystyki:

Siła – 80
Sprawność – 35
Wytrzymałość – 65
Inteligencja– 10
Mądrość – 75

Umiejętności:

Wigor – 10
Dowodzenie – 40
Perswazja – 40
Podstęp – 40
Spostrzegawczość – 40
Walka z bliska- 140

Wrażliwość na moc: Wysoka
Moce: Valor, Lightning, Grip, Fear, Flight, Body, Deflection

Jango Fett

Jango Fett to Mandalorianin, wojownik i jeden z najsłynniejszych i najlepszych w Galaktyce łowców nagród. Jak wszyscy Mandalorianie Jango przeszedł szkolenie wojownika, które pozwoliło mu dostać się do elity wojowników całej Galaktyki. Przez lata zawodu Łowcy Nagród zdolności Fetta tylko się zwiększyły, czyniąc z niego maszynę do zabijania za kredyty. Zimny, opanowany i bezwzględny Jango Fett zrobi wszystko jeśli tylko uzna, że może mu się to opłacać. Wynajęty przez Sidiousa i Dooku obecnie ochrania tego drugiego i przysługuje się na rzecz Separatystów, jako prywatny ochroniarz Dooku oraz agent do zadań specjalnych. Fett szczególną nienawiścią darzy wszystkich Jedi, a już niedługo będzie miał okazję by tę nienawiść zaprezentować.

Poziom: 40
Rasa: Człowiek
Klasa: Hunter

Ekwipunek: Zbroja Mandaloriańska: Plecak odrzutowy Merr-Sonn JT-12 [z rakietą], wmontowany blaster BlasTech Dur-24, wmontowany w nadgarstek miniaturowy miotacz ognia Czerka ZX, wmontowany w nadgarstek wystrzeliwacz zatrutych igiełek Velocity-7 dart shooter, wbudowana wyrzutnia rakiet Kelvarex Consolidated Arms MM9 mini concussion rocket [x3 rakietki] + 2x zmodyfikowany pistolet blasterowy WESTAR-34 blaster pistol

Statystyki:

Siła – 40
Sprawność – 30
Wytrzymałość – 30
Inteligencja– 30
Mądrość – 1

Umiejętności:

Podstęp – 10
Kamuflaż – 10
Wigor – 10
Spostrzegawczość – 10
Walka z bliska – 20
Walka wręcz – 40
Walka z dystansu – 100

Grievous

Cyborg zmodyfikowany po wypadku zaaranżowanym przez Separatystów, maszyna do zabijania i polowania na Jedi wyszkolona przez Dooku, strategiczny geniusz i doskonały dowódca. To niewątpliwe cechy Grievousa, który w chwili obecnej dopiero rozpoczyna swą karierę otrzymawszy od Dooku zadanie strzeżenia Rady Separatystów przed Jedi i wszystkimi możliwymi zagrożeniami. Milczący, poruszający się na cybernetycznych odnóżach Grievous chowa w zanadrzu cztery miecze świetlne, którymi z powodzeniem potrafi się posługiwać  – i to do tego jednocześnie. Nienawidzący Jedi i znający wszystkie istniejące formy walki miecza świetlnego Grievous to przeciwnik iście zabójczy.

Poziom: 40
Rasa: Kaleesh [Cyborg]
Klasa: Gladiator

Ekwipunek: [cybernetyczne ciało], 2x Niebieski miecz świetlny, 2x Zielony miecz świetlny, DT-57 heavy blaster pistol

Statystyki:

Siła – 65
Sprawność – 45
Wytrzymałość – 40
Inteligencja– 25
Mądrość – 10

Umiejętności:

Spostrzegawczość – 20
Walka wręcz – 20
Walka z dystansu – 20
Dowodzenie – 30
Perswazja – 30
Wigor – 30
Podstęp – 40
Walka z bliska – 100

Poggle Mniejszy

Geonosiański przywódca i dowódca wojskowy, lider Geonosian i władca planety Geonosis oraz reprezentant Geonosis przy Radzie Separatystów, oddany sługa Dartha Sidiousa i Hrabiego Dooku. Poggle Mniejszy jest jedną z kluczowych postaci zbliżającej się Bitwy o Geonosis i będzie odpowiedzialny za strategię i dowodzenie siłami Separatystów i Geonosian w nadchodzącej bitwie. Poggle Mniejszy to utalentowany strateg i wojskowy, Geonosianin o pragmatycznym i logicznym podejściu do wszelkiego typu spraw, jednak wydarzenia, które mają nadejść dogłębnie przetestują jego talenta i zweryfikują jego bardzo wysokie mniemania o sobie.

Poziom: 40
Rasa: Geonosis[Cyborg]
Klasa: Elite Noble

Ekwipunek: Laska, Blaster Pistol, Plany Gwiazdy Śmierci

Statystyki:

Siła – 10
Sprawność – 10
Wytrzymałość – 10
Inteligencja– 45
Mądrość – 30

Umiejętności:

Podstęp – 10
Przetrwanie – 15
Spostrzegawczość – 15
Administracja – 15
Perswazja – 30
Dowodzenie – 55